+48 696 422 500 tel

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. email

Syndyk ogłasza pisemny przetarg nieograniczony ofertowy na sprzedaż nieruchomości położonych w Sandomierzu przy ul. Holowniczej 6

 

Syndyk Masy Upadłości wyznaczony w postępowaniu upadłościowym Piotr Cybula osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, zam. Tarnobrzeg, prowadzonym przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, V Wydział Gospodarczy, Sekcja ds. Restrukturyzacyjnych i Upadłościowych, sygn. akt RZ1Z/GUp/45/2023 ogłasza pisemny przetarg nieograniczony ofertowy na sprzedaż:

  • prawo własności nieruchomości gruntowych zabudowanych budynkami usługowo – magazynowymi, położonymi w Sandomierzu przy ul. Holowniczej 6, w rejestrze ewidencji gruntów oznaczonej jako działki ewidencyjne: nr 752/12, 752/13, 752/15, 752/16, 752/17, 752/18, 752/19, 752/20, 752/21, 752/26 (działka niezabudowana) o łącznej powierzchni 0,8338 ha, objęte księgami wieczystymi nr KI1S/00012080/4, nr KI1S/00093351/6 oraz nr KI1S/00073970/5 wraz z wyposażeniem dalej łącznie także jako przedmiot przetargu

Warunki przetargu:

Sprzedaż ww. nieruchomości wchodzących w skład masy upadłości następuje w formie pisemnego przetargu nieograniczonego ofertowego.

  1. Przetarg prowadzi Syndyk pod nadzorem Sędziego-Komisarza.

  2. Cena wywoławcza prawa własności podlegającej sprzedaży (przedmiot przetargu) w ramach przetargu pisemnego nieograniczonego ofertowego wynosi 931.500,00 zł (słownie: dziewięćset trzydzieści jeden tysięcy pięćset złotych 00/100).

  3. Do składania ofert mają prawo krajowe i zagraniczne osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, którym przepisy prawa przyznają zdolność prawną.

Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest:

a) złożenie oferty (w formie pisemnej zastrzeżonej pod rygorem nieważności) w terminie 21 dni od daty ogłoszenia o warunkach przetargu w dzienniku lokalnym tj. do dnia 12.12.2024 r. do godziny 16:00 w zapieczętowanej nieprzezroczystej kopercie o formacie nie mniejszym niż A4, umieszczonej w drugiej nieprzezroczystej kopercie, z adnotacją „Oferta przetargowa na zakup nieruchomości wraz wyposażeniem w postępowaniu upadłościowym Piotra Cybula w upadłości - sygn. akt RZ1Z/GUp/45/2023 – „nie otwierać” na adres: Syndyk Masy Upadłości Wojciech Wąsik, Kancelaria Syndyka, ul. H. Sienkiewicza 20, 39-400 Tarnobrzeg.

Ofercie powinny towarzyszyć oryginalne albo urzędowo poświadczone za zgodność z oryginałem dokumenty potwierdzające uprawnienie osoby (osób) podpisujących ofertę do reprezentowania oferenta.

Pisemna oferta powinna być złożona w języku polskim, dokumenty w innych językach powinny zostać przetłumaczone na język polski przez uprawnionego tłumacza przysięgłego.

Pisemna oferta powinna zawierać:

  • imię i nazwisko, dokładny adres, nr telefonu (dla osób fizycznych), zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (w wypadku przedsiębiorców),

  • nazwę / firmę, dokładny adres, tel/fax, NIP, REGON (o ile został nadany) oraz dokumenty potwierdzające status prawny oferenta nie będącego osobą fizyczną tj. wypis z KRS (ewentualnie innego rejestru) - w przypadku oferentów niebędących osobami fizycznymi,

  • określenie przetargu, w którym ofertę złożono,

  • przedmiot planowanego zakupu (oferta może dotyczyć tylko łącznie wszystkich składników majątkowych wchodzących w skład przedmiotu przetargu),

  • oferowaną cenę zakupu wyrażoną kwotowo i słownie w złotych polskich,

  • sposób i termin zapłaty ceny (przy czym zapłata musi zostać dokonana przed przeniesieniem na nabywcę prawa własności i przed przeniesieniem posiadania),

  • dowód wpłaty wadium oraz wskazanie rachunku bankowego, na które ma być zwrócone wadium w razie nieprzyjęcia oferty,

  • pisemną deklarację o pokryciu przez oferenta wszelkich podatków, opłat i kosztów związanych ze sprzedażą przedmiotu przetargu oraz kosztów sporządzenia i zawarcia umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego,

  • pisemne oświadczenie, że oferent zapoznał się z dokumentacją przetargową, w tym zasadami organizacji i przeprowadzenia przetargu, oraz że je akceptuje,

  • pisemne oświadczenie, że oferent zapoznał się ze stanem faktycznym i prawnym przedmiotu przetargu i go akceptuje,

  • pisemne oświadczenie, że oferent zapoznał się ze stanem technicznym przedmiotu przetargu,

  • w przypadku osób prawnych - oryginały lub poświadczone za zgodność z oryginałem przez notariusza kopie uchwał odpowiednich organów zawierających zgodę na zakup przedmiotu przetargu (jeżeli podmiot składający ofertę jest objęty wymogami jej uzyskania),

  • w przypadku oferentów zagranicznych – zgodę lub promesę zgody wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (lub inny właściwy Organ) zezwalającą na nabycie przedmiotu przetargu (jeżeli podmiot jest objęty wymogami jej uzyskania),

  • w przypadku złożenia oferty przez osobę fizyczną do oferty należy dołączyć oświadczenie współmałżonka o wyrażeniu zgody na złożenie oferty i nabycie przedmiotu przetargu w przypadku pozostawania we wspólności ustawowej majątkowej małżeńskiej (jeżeli podmiot jest objęty wymogami jej uzyskania),

  • w przypadku złożenia oferty przez wspólników spółki cywilnej, do oferty należy dołączyć zgody współmałżonków wspólników na złożenie oferty i zawarcie umowy (jeżeli podmiot jest objęty wymogami ich uzyskania),

  • oferta oraz wszystkie zobowiązania i oświadczenia muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji oferenta uwidocznione w aktualnym odpisie z KRS – (albo innym właściwym rejestrze względnie ewidencji),

b) wpłacenie wadium w wysokości 10% ceny wywoławczej, na konto w Banku Spółdzielczym w Jarosławiu w upadłości nr 36 9096 0004 2012 0083 9509 0035w terminie do dnia składania ofert, (decyduje data uznania rachunku bankowego prowadzonego na potrzeby masy upadłości).

 

Pozostałe warunki przetargu:

  • Przetarg nie dojdzie do skutku w razie niezłożenia oferty spełniającej warunki przetargu natomiast spełniająca wymienione warunki przetargu oferta wiąże oferenta do zakończenia postępowania przetargowego.

  • Wadium wniesione przez oferenta, którego oferta została wybrana i zatwierdzona przez Sędziego Komisarza (zatwierdzony wybór oferenta) będzie zaliczona na poczet ceny nabycia, od wpłacanego wadium nie będą naliczane odsetki.

  • Wadium wniesione przez oferenta, którego oferta nie zostanie wybrana podlega zwrotowi w kwocie nominalnej na rachunek bankowy, z którego zostało wypłacone lub na inny rachunek wskazany przez oferenta w złożonej ofercie w ciągu 14 dni od daty otwarcia ofert przez Syndyka Masy Upadłości.

  • Jeżeli uczestnik przetargu, mimo wyboru jego oferty, uchyla się od zawarcia umowy sprzedaży, wpłacone przez niego wadium przepada na rzecz sprzedawcy i zasili fundusze masy upadłości.

  • Odmowa, nieprzystąpienie lub nieprzedstawienie wymaganych przez notariusza dokumentów przez uczestnika przetargu, który wygra przetarg do zawarcia umowy sprzedaży skutkować będzie utratą wpłaconego przez niego wadium, wpłacone przez niego wadium będzie podlegało przepadkowi na rzecz sprzedawcy i zasili fundusze masy upadłości.

  • Jeżeli uczestnik przetargu, który wygra przetarg nie uiści pełnej ceny sprzedaży w terminie wyznaczonym w niniejszym przetargu to będzie to oznaczało trwałą przeszkodę do zawarcia umowy sprzedaży na skutek okoliczności leżących po stronie tego uczestnika przetargu, wpłacone przez niego wadium będzie podlegało przepadkowi na rzecz sprzedawcy i zasili fundusze masy upadłości

  • W przypadkach nieuregulowanych niniejszymi warunkami, mają zastosowanie przepisy Prawa upadłościowego oraz Kodeksu Cywilnego.

  • Sprzedający Syndyk zastrzega prawo zmiany warunków przetargu, jak również odwołania przetargu lub jego unieważnienia na każdym jego etapie, bez podania przyczyn i prawa do jakiegokolwiek odszkodowania. Odpowiedzialność odszkodowawcza Syndyka za wyrządzoną szkodę oferentowi jest wyłączona. Odpowiedzialność Syndyka z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne przedmiotu sprzedaży jest wyłączona. Syndyk nie ponosi odpowiedzialności za szkody pośrednie oraz utracone przez oferenta korzyści, a w szczególności za utratę przychodów bądź zysków, utratę klientów, utratę możliwości rozwinięcia działalności bądź utratę spodziewanych korzyści.

  • Otwarcie ofert i wybór oferenta nastąpi w Kancelarii Syndyka, ul. H. Sienkiewicza 20, 39-400 Tarnobrzeg, w ciągu 3 dni (licząc dni od poniedziałku do piątku) od zakończenia terminu na zgłaszanie ofert, o godzinie 10:00.

  • W przypadku, jeśli złożona zostanie więcej niż jedna oferta zakupu, a różnica między zaoferowanymi kwotami nie będzie większa niż o 5% ceny wywoławczej Syndyk ma możliwość kontynuacji postępowania przetargowego w formie licytacji ustnej z uwzględnieniem postąpienia o kwotę 10.000,00 zł. Osoby przybyłe w imieniu oferentów powinny posiadać pełnomocnictwo do udziału w tej części przetargu (chyba, że ich umocowanie wynika bezpośrednio z treści KRS lub innego rejestru względnie ewidencji albo w wypadku osoby fizycznej stawającej osobiście).

  • Wyboru oferenta dokona Syndyk, a wybór staje się prawnie skuteczny z chwilą prawomocnego zatwierdzenia wyboru oferty przez Sędziego-Komisarza.

  • Wyznacza się termin do dwóch miesięcy na zawarcie umowy sprzedaży, liczony od momentu zatwierdzenia wyboru oferty przez Sędziego Komisarza, przy czym przed zawarciem umowy sprzedaży oferent jest zobowiązany do zapłaty całej ceny nabycia przez co rozumie się zaksięgowanie środków na rachunku bankowym prowadzonym na rzecz masy upadłości przed podpisaniem aktu notarialnego.

  • Niedopuszczalne jest potrącenie wierzytelności przysługującej kupującemu (oferentowi) w stosunku do Upadłego albo Syndyka Masy Upadłości z ceną nabycia.

  • Umowa sprzedaży zawarta zostanie w formie przewidzianej przepisami prawa przed notariuszem wskazanym przez sprzedającego Syndyka.

  • Wszelkie koszty, opłaty i podatki związane z zawarciem umowy sprzedaży, ponosi nabywca.

  • Zapłata zaoferowanej całej ceny nabycia musi nastąpić nie później niż w dniu podpisania umowy sprzedaży przedmiotu przetargu, na co nabywca zobowiązany jest przedstawić dowód wpłaty, bez dokonywania jakichkolwiek potrąceń.

  • Sprzedawca - Syndyk może wstrzymać się z podpisaniem umowy sprzedaży przedmiotu przetargu do czasu otrzymania z banku potwierdzenia wpływu ceny na rachunek bankowy.

  • Wydanie przedmiotu przetargu nastąpi w ciągu 7 dni od zawarcia umowy sprzedaży przed notariuszem.

  • Szczegółowe informacje dotyczące przetargu oraz stanu faktycznego i prawnego przedmiotu przetargu są do wglądu w Kancelarii Syndyka Wojciecha Wąsika, ul. H. Sienkiewicza 20, 39-400 Tarnobrzeg, tel. 15 811 10 50, po uprzednim uzgodnieniu terminu, od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy, w godzinach od 8.00 do 16.00 oraz w aktach sprawy, z którymi można zapoznać się w systemie teleinformatycznym Krajowego Rejestru Zadłużonych.

  • Sprzedaż przedmiotu przetargu nastąpi według prawa polskiego na zasadach określonych w ustawie z dnia 28 lutego 2003 roku – Prawo upadłościowe przy uwzględnieniu innych przepisów powszechnie obowiązujących, w szczególności:

- ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług,

- ustawy z dnia 9 września 2000 roku o podatku od czynności cywilnoprawnych,

- ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny,

- ustawy z dnia 24 marca 1920 roku o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców,

- ustawy z dn. 11 kwietnia 2003 roku o ukształtowaniu ustroju rolnego.

  • Niniejszy Regulamin wiąże Syndyka od dnia ukazania się ogłoszenia prasowego w dzienniku lokalnym. Oferenci związani są postanowieniami Regulaminu od daty złożenia ofert.

  • Odpowiedzialność odszkodowawcza Syndyka za wyrządzoną szkodę oferentowi jest wyłączona. Odpowiedzialność Syndyka z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne przedmiotu przetargu jest wyłączona. Syndyk nie ponosi odpowiedzialności za szkody pośrednie oraz utracone przez oferenta korzyści, a w szczególności za utratę przychodów bądź zysków, utratę klientów, utratę możliwości rozwinięcia działalności bądź utratę spodziewanych korzyści.

  • Wszelkie uprawnienia nabywcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne przedmiotu przetargu zostają wyłączone.

  • Sprzedaż dokonana w postępowaniu upadłościowym ma skutki sprzedaży egzekucyjnej. Nabywca składników masy upadłości nie odpowiada za zobowiązania podatkowe upadłego, także powstałe po ogłoszeniu upadłości. Sprzedaż nieruchomości powoduje wygaśnięcie praw oraz praw i roszczeń osobistych ujawnionych przez wpis do księgi wieczystej lub nieujawnionych w ten sposób, lecz zgłoszonych sędziemu-komisarzowi w terminie określonym w art. 51 ust. 1 pkt 5. W miejsce prawa, które wygasło, uprawniony nabywa prawo do zaspokojenia wartości wygasłego prawa z ceny uzyskanej ze sprzedaży obciążonej nieruchomości. Skutek ten powstaje z chwilą zawarcia umowy sprzedaży. Podstawą do wykreślenia praw, które wygasły na skutek sprzedaży, jest prawomocny plan podziału sumy uzyskanej ze sprzedaży nieruchomości obciążonej. Podstawą wykreślenia hipoteki jest umowa sprzedaży nieruchomości.

 

Opis nieruchomości:

Nieruchomość gruntowa położona przy ul. Holowniczej 6 w Sandomierzu zabudowana czterema budynkami o funkcji handlowo-usługowej oraz magazynowej o powierzchni 8.338 m2. Nieruchomość posiada dostęp do drogi publicznej. Działka jest ogrodzona, uzbrojona w przyłącze elektryczne, wodę oraz kanalizację. Na nieruchomości znajdują się trzy wolnostojące, jednokondygnacyjne, niepodpiwniczone budynki oraz budynek główny wydzielony granicą działki i stanowiący odrębną część z większego obiektu budowlanego. Na przedmiotowej nieruchomości występują budynki:

  • Budynek handlowo – usługowo – magazynowy, składa się z biura o powierzchni 10,90 m2, sala I o powierzchni 138,70 m2, sala II o powierzchni 15,40 m2, sala III o powierzchni 10,40 m2, sala IV o powierzchni 106,50 m2, sala V o powierzchni 8,90 m2, magazyn I o powierzchni 91,90 m2, magazyn II o powierzchni 7,10 m2, magazyn III o powierzchni 10,10 m2, korytarz o powierzchni 13,60 m2, wiatrołap 6,10 m2, łazienka 3,60 m2, WC 3,30 m2, łazienka z WC 5,20 m2,

  • Budynek usługowo – magazynowy składa się z pomieszczenie I o powierzchni 24,50 m2, pomieszczenie II 2,50 m2, magazyn 64,80 m2,

  • Budynek o innej funkcji składa się z pomieszczenie I o powierzchni 8,40 m2, pomieszczenie II 1,60 m2,

  • Budynek o innej funkcji składa się z pomieszczenie I o powierzchni 6,20 m2

 

 

 

 

 

(C) 2024 Biegus Group Sp. z o.o. | realizacja medox.pl | Polityka prywatności | Polityka cookies