+48 696 422 500
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Syndyk Masy Upadłości wyznaczony w postępowaniu upadłościowym wobec PRZEDSIĘBIORSTWO ROBÓT DROGOWYCH SP. Z O. O. w upadłości likwidacyjnej z siedzibą w Stalowej Woli, ul. Przemysłowa 8, 37-450 Stalowa Wola, KRS: 000048229, REGON: 830413395, NIP: 8652079144, prowadzonym przez Sąd Rejonowy w Tarnobrzegu, V Wydział Gospodarczy, Sekcja Upadłościowa, sygn. akt V 1 GUp 6/13, ogłasza pisemny przetarg nieograniczony ofertowy na sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa:
- samochód ciężarowy MITSUBISHI L 200 z silnikiem diesla o poj. 2477,00 cm 3 , rok produkcji 2007,
- traktorek (kosiarka do trawy) WOLF GARTEN 13TM79,
- dwóch pracowników (art. 231 Kodeksu Pracy).
Sprzedaż ww. zorganizowanej części przedsiębiorstwa nastąpi w formie pisemnego nieograniczonego przetargu ofertowego.
Przetarg prowadzi Syndyk pod nadzorem Sędziego-Komisarza.
Cena wywoławcza sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa (przedmiot przetargu) w ramach przetargu pisemnego nieograniczonego ofertowego wynosi 34.268.600,00 zł (słownie: trzydzieści cztery miliony dwieście sześćdziesiąt osiem tysięcy sześćset złotych 00/100).
Do składania ofert mają prawo krajowe i zagraniczne osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, którym przepisy prawa przyznają zdolność prawną.
1. złożenie oferty (w formie pisemnej zastrzeżonej pod rygorem nieważności) w terminie 2 miesięcy od daty ogłoszenia o warunkach przetargu w dzienniku Rzeczpospolita do godziny 15:30 tj. do dnia 30.12.2024 r. w zamkniętej nieprzezroczystej kopercie o formacie nie mniejszym niż A4, umieszczonej w drugiej nieprzezroczystej kopercie, z adnotacją „Oferta przetargowa na zakup nieruchomości w postępowaniu upadłościowym Przedsiębiorstwa Robót Drogowych Sp. z o. o. w upadłości likwidacyjnej sygn. V 1 GUp 6/13 – NIE OTWIERAĆ” na adres: Kancelaria Syndyka, ul. H. Sienkiewicza 20, 39-400 Tarnobrzeg.
2. Pisemna oferta kupna powinna zawierać:
- Dokładne dane oferenta, jego status prawny,
- W przypadku osób fizycznych w tym wspólników spółki cywilnej do oferty należy dołączyć oświadczenie współmałżonka o wyrażeniu zgody na złożenie oferty i nabycie przedmiotu przetargu – w przypadku pozostawania we wspólności ustawowej małżeńskiej i przy istnieniu wymogu uzyskania tej zgody,
- W przypadku osób prawnych należy dołączyć uchwałę odpowiednich organów, o ile taka jest wymagana o wyrażeniu zgody na zakup przedmiotu przetargu,
- Podpisy osób umocowanych do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta,
- Proponowaną cenę nie niższą niż cena wywoławcza oraz określenie terminu i warunków zapłaty,
- Oświadczenie, że oferta nie pochodzi od Syndyka, Sędziego – Komisarza ich małżonków, zstępnych, rodzeństwa i powinowatych oraz od upadłego,
- Oświadczenie oferenta o zapoznaniu się ze stanem prawnym i technicznym przedmiotu sprzedaży i jego poszczególnych składników a także warunkami sprzedaży i przyjęciu ich bez zastrzeżeń,
- Oświadczenie oferenta o posiadaniu środków finansowych umożliwiających zapłatę proponowanej ceny,
- Oświadczenie o zgodzie na pokrycie wszelkich opłat i kosztów związanych ze sprzedażą przedmiotu przetargu,
- Oferty sporządzone w języku obcym wraz z dokumentacją powinny być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego,
- W przypadku oferenta zagranicznego także promesę MSWiA zezwalającą na zakup nieruchomości w Polsce – o ile jest wymagana,
- Oświadczenie oferenta, że w przypadku nabycia przedmiotu przetargu zobowiązuje się on od dnia nabycia przedmiotu przetargu do kontynuacji w ramach dopłat z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa aktualnie obowiązujących planów dofinansowania, których stroną jest Sprzedawca oraz realizacji przewidzianych w tych planach obowiązków, a także że podejmie w celu uzyskania powyższego wszelkie konieczne kroki,
3. Oferty nie spełniające podanych powyżej wymogów nie będą rozpatrywane.
4. Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłata wadium w wysokości 10% ceny wywoławczej na poniżej podane konto: Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Spółka z o. o. w Stalowej Woli w upadłości likwidacyjnej 95 1090 2750 0000 0001 2200 4764 - w terminie do dnia składania ofert, decyduje data uznania rachunku bankowego Syndyka.
Otwarcie ofert nastąpi na posiedzeniu jawnym w Sądzie Rejonowym w Tarnobrzegu przy ul. H. Sienkiewicza 27, w dniu 16 stycznia 2025 r. o godz. 9.30, sala 113.
Wyboru oferty dokona Syndyk. Syndyk masy upadłości zastrzega możliwość przeprowadzenia na posiedzeniu jawnym, o którym mowa powyżej, dodatkowej aukcji ustnej na sprzedaż całości przedmiotu przetargu. Ewentualna aukcja ustna zostanie przeprowadzona przez Syndyka pomiędzy oferentami, którzy skutecznie złożyli oferty na zakup za cenę nie niższą niż cena wywoławcza. Oferta złożona w toku aukcji przestaje wiązać, gdy inny uczestnik aukcji złożył ofertę wyższą, przy czym kwotą postąpienia jest 100.000,00 (sto tysięcy) złotych.
Wybór oferty dokonany przez Syndyka masy upadłości w toku przetargu lub aukcji jest prawnie skuteczny po zatwierdzeniu go przez Sędziego-Komisarza.
Złożenie jednej oferty wystarcza do odbycia przetargu. Przetarg nie dojdzie do skutku w razie nie złożenia oferty spełniającej powyższe warunki.
Wadium złożone przez oferentów, których oferta nie zostanie wybrana, podlega zwrotowi w sumie nominalnej w terminie 14 dni od wydania przez Sędziego-Komisarza postanowienia o zatwierdzeniu wyboru nabywcy, bądź stwierdzenia bezskuteczności przetargu, jego odwołania lub unieważnienia – na wskazane w ofertach konto bankowe. Od wpłaconych kwot wadium oferentom nie przysługują odsetki.
Wadium złożone przez oferenta, którego oferta została wybrana i prawomocnie zatwierdzona przez Sędziego – Komisarza będzie zaliczone na poczet ceny nabycia.
Wadium przepada na rzecz sprzedającego i wchodzi do masy upadłości w razie:
- wycofania przez oferenta oferty po rozpoczęciu procedury otwarcia ofert,
- uchylenia się oferenta, którego oferta została przyjęta od podpisania umowy sprzedaży przedmiotu przetargu w terminie określonym w pkt. 12,
- nie stawienia się oferenta, którego oferta została przyjęta do zawarcia umowy w wyznaczonym przez Syndyka masy upadłości miejscu i terminie.
Notarialna umowa sprzedaży zawarta będzie w kancelarii prawnej wskazanej przez Syndyka, w ciągu 3 miesięcy od dnia uprawomocnienia się postanowienia Sędziego-Komisarza o zatwierdzeniu wyboru oferty, o ile dotrzymanie terminu będzie możliwe, z uwagi na konieczność uzyskania rezygnacji z prawa pierwokupu przez Krajowy Ośrodek Wspierania Rolnictwa, Skarb Państwa lub konieczność spełnienia innych wymogów,
Sprzedający Syndyk zastrzega prawo zmiany warunków przetargu, jak również odwołania przetargu lub jego unieważnienia na każdym jego etapie, bez podania przyczyn i prawa do jakiekolwiek odszkodowania. Odpowiedzialność odszkodowawcza Syndyka za wyrządzoną szkodę jest wyłączona.
Odpowiedzialność Syndyka z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne przedmiotu przetargu jest wyłączona. Syndyk nie ponosi odpowiedzialności za szkody pośrednie oraz utracone przez oferenta korzyści, a w szczególności za utratę przychodów bądź zysków, utratę możliwości rozwinięcia działalności bądź utratę spodziewanych korzyści.
Jeżeli sprzedaż Przedmiotu przetargu w zakresie nieruchomości będzie wymagała rezygnacji z pierwokupu przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa lub/oraz Skarb Państwa reprezentowany przez Lasy Państwowe lub będzie wymagane uzyskanie zgody na nabycie wyrażonej przez Dyrektora Generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa lub spełnienia innych wymogów to przy zawieraniu umowy sprzedaży zostaną zastosowane procedury sprzedaży określone w stosownych ustawach, w tym w ustawach: z dn. 11 kwietnia 2003 roku o ukształtowaniu ustroju rolnego lub/oraz z dn. 28 września 1991 roku o lasach.
Sprzedaż dokonana w postępowaniu upadłościowym ma skutki sprzedaży egzekucyjnej. Nabywca składników masy upadłości nie odpowiada za zobowiązania podatkowe upadłego, także powstałe po ogłoszeniu upadłości. Sprzedaż nieruchomości powoduje wygaśnięcie praw oraz praw i roszczeń osobistych ujawnionych przez wpis do księgi wieczystej lub nieujawnionych w ten sposób, lecz zgłoszonych Sędziemu – Komisarzowi w terminie określonym w art. 51 ust. 1 pkt 5. W miejsce prawa, które wygasło, uprawniony nabywa prawo do zaspokojenia wartości wygasłego prawa z ceny uzyskanej ze sprzedaży obciążonej nieruchomości. Skutek ten powstaje z chwilą zawarcia umowy sprzedaży. Podstawą do wykreślenia praw, które wygasły na skutek sprzedaży, jest prawomocny plan podziału sumy uzyskanej ze sprzedaży nieruchomości obciążonej. Podstawą wykreślenia hipoteki jest umowa sprzedaży nieruchomości.
Całkowita cena sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa pomniejszona o wpłacone wadium powinna zostać zaksięgowana na rachunku bankowym wskazanym w pkt 4 niniejszych warunków przetargu najpóźniej przed zawarciem umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego, niedopuszczalna jest zapłata ceny sprzedaży poprzez potrącenie wierzytelności przysługującej kupującemu w stosunku do upadłego z ceną nabycia.
W sprawach nieuregulowanych niniejszymi warunkami mają zastosowanie przepisy Prawa Upadłościowego i Naprawczego w brzmieniu obowiązującym w dacie ogłoszenia upadłości Przedsiębiorstwa Robót Drogowych Spółki z o. o. w stalowej Woli oraz przepisy Kodeksu Cywilnego.
Dodatkowe informacje o przedmiocie sprzedaży oraz wgląd w operat szacunkowy można uzyskać po wcześniejszym uzgodnieniu dogodnego terminu w Kancelarii Syndyka Wojciech Wąsik, ul. H. Sienkiewicza 20, 39-400 Tarnobrzeg, tel. 15 811 10 50, od poniedziałku do piątku z wyjątkiem świąt w godzinach 8:00-16:00 a także w aktach postępowania upadłościowego sygn. akt V 1 GUp 6/13 w Sądzie Rejonowym w Tarnobrzegu, ul. H. Sienkiewicza 27.
Lotnisko położone jest zaledwie 5 km od centrum miasta Płoty. Lotnisko było lotniskiem wojskowym. Działki ewidencyjne nr 289/2, 289/3, 289/4, 289/5, 289/6, 289/7, 289/8, 77/2, 108/4 stanowią zorganizowaną gospodarczo całość. Łączna powierzchnia gruntu wynosi 321,9710 ha. Działki gruntu jako kompleks posiadają proporcjonalny kształt, nie wykazują nierówności. Dojazd do działki gruntu stanowi droga wykonana z masy bitumicznej. Częścią składową są budynki: murowany budynek piętrowy biurowo-socjalny (dawne koszary) na planie prostokąta. Dwa budynki mieszkalne z lat 70-tych, budynki parterowe z wysoką piwnicą i poddaszem użytkowym, przy budynkach znajduje się garaż podwójny, dwustanowiskowy. Dodatkowo hala magazynowo – garażowa południowa, hala magazynowa północna, budynek kotłowni wraz z hydrofornią i zapleczem, parterowy oraz budynek trafo. Budowla tj. pas startowy wykonany z masy bitumicznej, drogi kołowania i drogi dojazdowe wykonane z masy bitumicznej wraz z urządzonymi miejscami postojowymi samolotów wraz z obwałowaniem, ogrodzone i oświetlone.
ul. Kolejowa 28
39-200 Dębica
(zobacz lokalizację na mapie)